آزمون GRE چیست؟


آزمون GRE Graduate Record Examination (GRE) یک آزمون رقابتی بین المللی برای دانشجویانی است که می خواهند مدارک ویژه ای را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه های معتبر سراسر جهان به ویژه آمریکای شمالی (ایالات متحده آمریکا و کانادا) دریافت کنند، بنابراین می توانید تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر جهان ادامه دهید. ایالات متحده آمریکا و کانادا اگر می خواهید آن را دریافت کنید، حتما امتحان کنید.

خصوصیات

آزمون GRE توسط موسسه ETS برگزار می شود. برخلاف آیلتس و تافل که نمرات آنها دو سال اعتبار دارد، ETS نمرات آزمون GRE را پنج سال معتبر می داند و در صورت درخواست به دانشگاه ها ارسال می کند.

علاوه بر سنجش دانش انگلیسی، این آزمون همچنین بر مهارت های ریاضی و استدلال کمی و کیفی دانش آموزان تمرکز دارد.

دو نوع آزمون GRE وجود دارد: General و Subject.

آزمون عمومی GRE چندین بار در یک ماه برگزار می شود.

آزمون موضوعی GRE تنها سه بار در سال در ماه های آوریل، سپتامبر و اکتبر برگزار می شود.

نتایج آزمون بین 10 تا 15 روز پس از آزمون در حساب کاربری شما در وب سایت ETS در دسترس است.

شما می توانید گزارش نتایج آزمون خود را به صورت رایگان به 4 دانشگاه ارسال کنید. از آنجایی که در روز آزمون به صورت آنلاین مشخصات این دانشگاه ها را وارد می کنید، لطفا در روز آزمون مشخصات را برای خود بیاورید.

اکثر دانشگاه ها متقاضیان را ملزم به شرکت در آزمون عمومی می کنند.

موضوع این بخش زیست شناسی، شیمی، ادبیات، ریاضیات است.

مهمتر از همه، تنها دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های غیرپزشکی، به ویژه رشته های فنی و مهندسی را دارند، باید در GRE شرکت کنند. امروزه مدارس بازرگانی و دانشکده های اقتصادی در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز ارائه مدرک GRE را برای پذیرش ضروری می دانند.

بر خلاف اکثر آزمون های استاندارد، کیفیت و سودمندی نمرات آزمون GRE در بین دانشگاه ها، رشته ها و حتی رشته های دانشگاهی بسیار متفاوت است.

به عنوان مثال، پذیرش در دروس علوم ابتدایی به نمرات بخش واژگان بستگی دارد، در حالی که بخش های کمی در دروس ریاضی و علوم وزن بیشتری دارند.

اهمیت آزمون GRE

داشتن نمره GRE برای پذیرش و تامین مالی بسیار مفید است زیرا یک نقطه قوت اصلی برای پرونده یک دانشجو در نظر گرفته می شود.

با شرکت در این آزمون، شما مهارت های تحلیلی خود را به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد می سنجید و آن را به استاد راهنما یا کمیته پذیرش خود ثابت می کنید.

اگر فرصت اختیاری برای گرفتن نمره GRE در دانشگاه دارید، به این معنی است که ارائه این مدرک الزامی نیست، اما تاثیر مثبتی در روند پذیرش شما خواهد داشت. نمره GRE نیز شانس افراد را برای دریافت بورسیه یا همان فاند افزایش می دهد.

آزمون GRE برای مقاطع کارشناسی ارشد، دکترا و لیسانس کاربرد ندارد.

داشتن نمره GRE هوم ادیشن برای ورود به مدارس بازرگانی بسیار مهم است. همچنین برخی فکر می کنند GRE فقط برای رشته های فنی است. این تصور کاملاً اشتباه و اشتباه است. علاوه بر رشته های مهندسی، برای ادامه تحصیل در بسیاری از رشته های علوم انسانی و علوم پایه، باید در آزمون GRA نیز شرکت کنید، مخصوصا برای رشته های مدیریت.

علاوه بر دانشگاه های آمریکا و کانادا، دانشگاه های آسیایی ترکیه، مالزی و حتی دانشگاه های برتر سنگاپور و ژاپن با رتبه های بین المللی بالا آزمون GRE را ملاک متقاضیان قرار می دهند.

بر اساس نظرسنجی اخیر کاپلان، هشت برنامه از هر 10 برنامه MBA تفاوتی بین نمرات GRE و GMAT قائل نمی شوند.

پایان

دانش آموزانی که قصد شرکت در برنامه های فوق برنامه را دارند؛ در واقع، دانشجویان تحصیلات تکمیلی آینده برنامه های کارشناسی از GRE به عنوان معیاری برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا استفاده می کنند که طیف گسترده ای از موضوعات از علوم پایه و هنر تا علوم انسانی را پوشش می دهد.




|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : وبمستران
تاریخ : شنبه 20 مرداد 1403
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: