چگونه ماشین لباسشویی بخریم؟ هنگام خرید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

چگونه ماشین لباسشویی بخریم؟ هنگام خرید چه نکاتی را رعایت کنیم؟


بدیهی است که سرمایه گذاری روی یک ماشین لباسشویی خوب کار آسانی نیست، به خصوص با توجه به تنوع بسیار زیاد تولید کنندگان در بازار امروز. در میان ابعاد بعدی مانند بازه قیمتی، باید به فاکتورهای مهمتر و متعدد دیگری برای انتخاب یک ماشین لباسشویی خوب برای منزل، محل کار یا آپارتمان خود توجه کنید.

در این نوع ماشین لباسشویی در بالای ماشین دری برای داخل و خارج شدن لباس ها وجود دارد و کلیدهای کنترل معمولا در پنل بالایی قرار دارند.

ماشین لباسشویی های نوع HE با درب بالایی کارایی بالایی دارند و واشر ندارند و برای چرخاندن لباس ها از موتور استفاده می کنند. مزیت این ماشین لباسشویی این است که برای افراد مسن بدون نیاز به خم شدن برای بارگیری و تخلیه لباس مناسب است.

در صورت خرید یک مدل با راندمان بالا نسبت به مدل درام دار آب و انرژی کمتری مصرف می شود اما این مدل نیاز به شوینده خاصی دارد. دکمه های کنترلی این مدل ها در جلوی دستگاه قرار دارند و این نوع ماشین لباسشویی فاقد ماشه است.

با کمربند یا

برخی از ماشین‌های لباسشویی گران‌تر تسمه ندارند. در این ماشین لباسشویی ها موتور در قسمت عقب قرار می گیرد و محفظه را بدون تسمه می چرخاند. لرزش کمتر و صدای کمتر یکی از مزیت های ماشین لباسشویی بدون تسمه است.

مدل های جاروبرقی از نظر مصرف انرژی بهتر از این نوع ماشین لباسشویی ها عمل می کنند. این نوع ماشین ها نسبت به ارتعاشات و تغییرات ولتاژ بسیار حساس هستند.

تسمه شوی ها صدا و لرزش زیادی تولید می کنند. اگر ماشین لباسشویی بدون تسمه بیش از حد بار باشد، ماشین تشخیص داده و شروع به شستشو نمی کند. اما دستگاهی با تسمه قادر به انجام چنین تشخیصی نخواهد بود.

نکاتی برای خرید ماشین لباسشویی

اولی این است؛ گزینه های اندازه و بارگذاری

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما خرید ماشین لباسشویی با اندازه مناسب برای اشغال فضای زیادی ایده خوبی نیست. ناحیه مورد نظر را اندازه بگیرید، به طول و عرض توجه کنید.

بیشتر ماشین های لباسشویی حداقل 59 سانتی متر عرض و 85 سانتی متر طول دارند. یک اینچ یا بیشتر را به هر یک از گزینه های طول و عرض اضافه کنید، یا ماشین لباسشویی را در منطقه ای در نظر بگیرید که دیگر لوازم آشپزخانه را در بر نمی گیرد.

عمق دستگاه (چقدر بستگی دارد) نیز مهم است. اما اهمیت آن کمتر از دو مقیاسی است که نام بردیم. به عنوان مثال، افرادی که آشپزخانه‌های باریک یا فضاهای گوشه‌ای دارند ممکن است متوجه شوند که اگر کل ماشین در آن فضا قرار بگیرد، نمی‌توانند درب ماشین لباسشویی را کاملا باز کنند.

ثانیا؛ توانایی

وقتی صحبت از اندازه داخلی خودرو می شود، ظرفیت چیزی است که باید در نظر بگیرید. در بریتانیا، افراد معمولاً بین 5 تا 12 کیلوگرم ظرفیت دارند که البته به میزان لباس های خشکی که می توان با خیال راحت در ماشین حمل کرد، اشاره دارد.

توجه داشته باشید که تنظیمات مربوط به موضوع در این مقاله ذکر شده است. برنامه های شستشوی مختلف بر اساس اندازه طراحی می شوند.

اکثر ماشین های لباسشویی در بریتانیا دارای ظرفیت 7 کیلوگرم هستند و برای مصارف خانگی طراحی شده اند. این بدان معناست که مثلاً لباس‌های نخی در بهترین حالت حداقل به 3.5 کیلوگرم نیاز دارند.

سوم؛ برنامه

برنامه های استاندارد همیشه شامل یک دکمه پیش شستشو یا شستشوی اضافی و یک چرخه چرخش جداگانه برای پنبه، پشم و الیاف مخلوط یا سایر تنظیمات ظریف مانند شستشوی سریع هستند.

همچنین موارد دیگری مانند تنظیمات لباس کودک و برنامه های رنگی خاص در ماشین لباسشویی های دیگر وجود دارد.

ماشین های لباسشویی مدرن به کاربران اجازه می دهند دمای شستشوی مورد نظر خود را از 15 درجه سانتی گراد تا 90 درجه سانتی گراد انتخاب کنند.

چهارم؛ سرعت چرخش

یک چیز مربوط به این است که نظرات در مورد سرعت چرخش بسیار متفاوت است. برخی از افراد بالاترین سرعت ممکن را ترجیح می دهند زیرا زمان خشک شدن را کاهش می دهد، در حالی که برخی دیگر سرعت کمتر و سرعت بالاتر را برای لباس های تمیز و بدون چروک ترجیح می دهند.

سرعت زیاد چرخه باعث تکان خوردن خودرو می شود.

حداکثر سرعت خودرو بین 800 تا 1200 دور در دقیقه است. با این حال، سرعت هایی مانند 1800 دور در دقیقه و 1400 دور در دقیقه نیز رایج تر است. سرعت چرخش بالاتر آب بیشتری را از لباس خارج می کند.

پاشنه پا؛ بهره وری انرژی

این اصطلاح مربوط به کمیتی به نام شاخص بهره وری انرژی است. این عدد در واقع میزان برق مصرفی خودرو در هر سال است. که شامل هرگونه مصرف برق در حالت خاموش و آماده می شود.

همه خودروها باید دارای رتبه بازده انرژی 68 یا کمتر باشند. +++ دستگاه ها باید دارای شاخص انرژی 46 باشند.

گزینه +++A باید بیشترین مصرف انرژی را داشته باشد و کمترین آب را مصرف کند و همچنین ارزان ترین باشد، اما این بدان معنا نیست که بهترین ماشین لباسشویی است. توجه داشته باشید که هزینه اضافی مواد شوینده، شستشوی مکرر و ماشین لباسشویی کارآمدتر همگی این هزینه ها را کاهش می دهند.

اندازه اتاق تأثیر زیادی بر هزینه دستگاه دارد و امکان شستشوی بیشتر در هر چرخه را فراهم می کند. پس ابتدا به این مشکل توجه کنید.

برچسبی که روی ماشین گذاشته اند دارای اطلاعات زیر است:

مقدار آب مصرفی در لیتر در هر چرخه

عملکرد کم آبی لباسشویی

سرعت شستشو و سرعت چرخش ماشین در هر دسی بل

ششم؛ یکپارچه سازی

این نوع برای افرادی که آشپزخانه خوب و مناسبی دارند خوب است، اکثر ما اهمیتی نمی دهیم که به در اصلی باز می شود. قفسه وصل می شود در حالی که ماشین های دیگر بسیار تمیزتر و تمیزتر از ماشین های دیگر هستند.

اما هیچ ماشینی نمی تواند با ماشین لباسشویی استاندارد برابری کند، پس این را جدی بگیرید. در مورد سایر درب های ماشینی یکپارچه، آنها نسبت به درب های ماشینی استاندارد سر و صدای کمتری دارند، اما ممکن است هزینه نصب بالاتری داشته باشند.

هفتم؛ نصب و حذف

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که بسیاری از نمایندگی ها خدمات نصب از بکسل ماشین گرفته تا لوله کشی در محل را ارائه می دهند، اما هزینه جابجایی و نصب آن در خودروهای مختلف متفاوت است.

نصب مستقل آن هزینه دارد و هزینه آن بستگی به اقدامات انجام شده برای آن دارد. این شامل همه چیز از نصب ساده گرفته تا حذف تجهیزات قدیمی و لوله کشی مورد نیاز برای جابجایی تجهیزات است.

هشت گارانتی

اکثر سازندگان خودرو را از تاریخ فروش به مدت یک سال ضمانت می کنند، در حالی که برخی از آنها از یک تا پنج سال گارانتی می کنند. هر دو هزینه های نگهداری و جابجایی را پوشش می دهند. چنین ضمانت‌نامه‌هایی همانطور که انتظار می‌رود، و به دلیل رایگان بودن، ارزش زیادی دارند. اما تضمین ها اغلب مشکل ساز هستند.

برای 

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://paydarservice.org/تعمیر-لباسشویی-بوش/




|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : وبمستران
تاریخ : جمعه 26 مرداد 1403
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: